Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Prioriteringarna..

2012-12-11 22:25:38 i Allmänt

Såg att nästa bok till bokcirkeln jag är med i låg på en byrå hemma hos mamma och pappa.
 
Mamma: Det där är den nya boken vi ska läsa!
Jag: Mm. Jag förstår det.
Mamma: Du får inte ta den! Jag vill läsa den först.
Jag: Du, prettotanternas böcker ligger ungefär på plats 147 i min prioriteringslista just nu. Jag har liksom varit på sida 166 hur länge som helst i en bok jag började läsa för tre veckor sedan..
 
Men snart! Snart ska jag ligga på sängen i det lilla blå rummet innanför biblioteket och LÄSA EN HEL DAG! ÅH! LÄNGTAR! Jullovet, du är så efterlängtad. (Bild, påsken 2012).

Kommentarer

Kan jag inte få ta med mig min bok så kan vi sitta i ditt bibliotek på mellandagarna och läsa dem en hel dag? Kan vi inte? Snälla?

Skriv en kommentar