Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Livet ur mobilen

2012-12-30 21:45:21 i Allmänt

Tog en bild på en bild av vår morfar. Han dog alldeles för tidigt, men han fick dö i skogen på sitt favoritpass!
 
Saxnäs skola har läsvecka en gång per år. Då läser alla elever en hel vecka. De ligger huller om buller i hela skolan, på golv, på soffor med näsorna i ordens flöde. Alla skolor borde ha en läsvecka per år!
 
Har en liten anteckningsbok på mitt skrivbord där jag skriver upp allt jag ska göra..
 
En dag kom TV till jobbet. De skulle göra en intervju om mig! Om mitt jobb! Om min vision! Om min innovativa didaktik! Nej - de filmade ett inslag om samisk språkundervisning.
 
En dag när jag kom och gick i korridoren stod ett skelett där. Rakt upp och ner. Lite vingligt kanske. Det tittade på mig med ihåliga ögon. De sa ingenting. Lika bra var väl det..
 
Som sagt: jobbade mycket i december.
 
Var i ett hus med extremt fina pardörrar. Blev helt tagen!
 
Tur att man har elever som bakar gott och fint (?) fika på hemkunskapen!
 
Jag och några kollegor blev bjudna på middag hos en annan kollega. En mycket fin kväll. Snart är det min tur!
 
Imra pratade lite med sina kompisar.
 
 
 
 

Skriv en kommentar