Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Julafton

2012-12-29 14:17:43 i Allmänt

Julaftonsmorgonen startade traditionsenligt i byns fäbod med resten av byn. Glögg, dopp i grytan och frostnypna kinder - tre bra grejer!
 
Åkte skotertaxi!
 
När vi hade ätit julmiddag ringde jag till mormors syster Lillan som bor ensam i ett hus mitt i skogen några kilometer från vår stuga. Hon är 86 år och helt klar. Vi hade på högtalartelefonen och pratade om jullov, fåglar, snö, fina färger och om släkten.
 
Gillar färg på julbordet (det mesta är ju bara flera nyanser av brunt - tråkigt!) så jag slängde ihop en sallad av rödkål, basilika, rostade valnötter, blodapelsin och lite honung.
 
Ludvig var nöjd över julklapparna, särskilt denna bok, som den historienörd han är.
 
 

Skriv en kommentar