Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

En bild om dagen fram till julafton: 8

2012-12-08 19:24:11 i Allmänt

"En av de bästa kvällarna i ditt liv". Umeå universitet, maj 2011.

Här sitter jag på en av bryggorna vid universitetsdammen vid Umeå Universitet. Jag var på väg att ta examen om någon vecka och vi hade precis haft en avslutningskonsert med klassen. Det var mycket folk i publiken och jag fick höra fina ord om mitt musicerande. Vi roddade undan från scenen och drog vidare i natten. Jag minns att jag kände mig så där genuint genomlycklig. När jag tänker på hur många roliga, knäppa, fina minnen jag har blir jag glad.
 
 
 

Kommentarer

Skriv en kommentar