Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

En bild om dagen fram till julafton: 15

2012-12-15 18:40:00 i Allmänt

Bild nummer 15 är "en bild på ditt favoritcitat". Jag är ingen citatperson. Jag har inte heller någon bild på något citat. Jag är mer för dikter och låttexter, en textmänniska av rang. Lyssnar, analyserar och skapar bilder. En av mina absoluta favorittexter är "..och en som vandrar" av Tomas Andersson Wij. En av stroferna lyder:
 
Tänk på vad du ber om och begär - det kan hända att du får det.
 
Den strofen säger allt.
 
Lyssna på låten här: Tomas Andersson Wij – ...och en som vandrar

Skriv en kommentar