Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

En bild om dagen fram till julafton: 12

2012-12-12 22:26:29 i Allmänt

Bild nummer 12: En bild på någon du saknar. Fullsta, augusti 2012.
 
Jag saknar mormor. Här sitter hon på altanen i stugan och rensar kantareller. Inga fler kantarellturer med mormor. Sorgen i det. Hon kommer heller inte att komma hit till jul och rätta till mina dukar som "ligger snett" eller dra till min blus som är "lite skrynklig och ostruken". Hon kommer heller inte att krama en så där hårt som bara hon kunde. På torsdag den 20/12 ska jag sjunga under hjulet på Folkets hus i Vilhelmina och jag ska bland annat sjunga en låt till mormor. Kom gärna och lyssna om ni har möjlighet. Mormor kommer att lyssna. Jag vet att hon just nu tänker: Men Carolina.. vad skriver du nu på bloggen? Och vad är det där för bild!? Jag ser ju så ämlig ut!
 
Det är en fin bild, mormor. Lugna dig. Jag vet att du finns med oss.

Skriv en kommentar