Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Muminmuggarna

2012-08-30 17:17:26 i Allmänt

När jag var i Umeå i helgen passade jag på att fylla på samligen av Muminmuggar. Om ni ska ge mig något någon gång och inte vet vad: ge mig en Muminmugg. Jag jublar av lycka varje gång!
 
Det här är min favorit just nu. Det är jag och mina elever, eller okej, de är ju inte så där små.
 
Appropå elever. Idag på min lektion i svenska pratade vi om vad poesi egentligen är för något och ni vet ju att jag går igång på det. När jag pratade om versmått och poetry slam och vad är dikt och inte och Tomas Tranströmmer och finska författares vemod och skillnad på poesi och prosa så blev jag alldeles varm och nästan svettig - det är bra. För då vet man att man ger allt.

Skriv en kommentar