Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Måndagslistan

2012-08-27 19:40:26 i Allmänt


+ Första dagen med eleverna efter sommarlovet. Fick kramar och skratt - det bästa!
+ Skönt löppass hem efter jobbet - sprang dock inte alla 14 kilometer utan liftade de sista 7.
+ Mina nya gardiner i musiksalen. Jag har sytt dem själv! Tro det eller ej. Okej, med viss hjälp av min kära moder.
+ Skogspromenad i sensommarsol och vovvelek med Imra och en labradorhanne vi mötte i spåret.
+ Mina grönsaker.
+ Citronmeliss-te.
+ Att Idamari skickar sms som gör mig så nostalgisk att jag får ett skrattanfall mitt i korriodoren. Sån är jag.
 
- Att sistaminutenschemaändringar omöjliggör min eminenta plan inför hösterminen som skulle vara en win-win för så många.
- Att cancer är en sjukdom som gör som den vill och nu är den bara ond, ond med min älskade mormor.
 

Kommentarer

Idamari
Kram för att du är så fantastisk. Och kram för att Cancer suger!
Svar: Tack vännen. Du är bäst och cancerjäveln är sämst.
Carolina Lidström

Skriv en kommentar