Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Böcker, böcker, böcker

2012-08-28 22:02:43 i Allmänt

Ikväll har jag varit på bokcirkelsmöte. Vi dricker en massa te så man måste springa på toaletten stup i kvarten, pratar om boken vi läst, pratar om andra böcker som vi läst eller vill läsa och det vi är bäst på är att "korsprata". Vi är nio stycken och ibland kan fyra olika samtal pågå tvärs över bordet. Sådana är vi. Bokslukarna. Prettotanterna.
 
Denna gång har vi läst Kajsa Ingemarssons bok "Någonstans inom oss" och jag skulle vilja kalla den en postmodernistisk utvecklingsroman och den är rätt komplex, men inte på grund av dess parallellhandling, utan för att man som läsare måste "bråka" lite med huvudkaraktären innan man kan se det bakomliggande motivet till handlingarna. Läs den. Ni blir berörda.

Skriv en kommentar