Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Johannes och inspelningsivern.

2012-04-19 22:16:06 i Musik!

Pratade nyss med Johannes och berättade att strömmen varit borta två timmar ikväll. Till saken hör att strömmen går lite då och då i denna by, särskilt vid blåst och minusgrader vilket vädret erbjuder allt som oftast.

- Ja, hur ska det egentligen gå när jag flyttar dit? Jag måste ju ha en konstant strömtillförsel till min studiodator. INGET INSPELAT MATERIAL FÅR GÅ FÖRLORAT! Hm. Måste kanske skaffa en privat strömgenerator som jag får sitta och veva igång..

Ni som har sett Mumin kan tänka att musik och teknik för Johannes är vad botanik är för Hemulen. Livsnödvändigt.


Skriv en kommentar