Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Var bor jag nu egentligen?

2011-09-25 16:36:44 i Huset

Mormor är här och hälsar på. Hon ska vara här i en hel vecka och nästa helg åker hon hem till Näsåker och då följer vi med. Idag satt vi och pratade:

Jag - Färden till Umeå går vid 17.00 tror jag.
Mormor - Men ska ni åka redan ikväll?
Jag - Ni? Menar du Kristoffer och Johannes?
Mormor - Just ja! Du bor ju här nu!

Sötmormor! Jag förstår henne. Det tog ett tag för mig att vänja mig att söndagarna blev så mycket längre. I åtta år var söndagarna ofta förknippade med tillbakaresor. I åtta år, men inte nu längre. Det ska jag fira med att bjuda in mamma, pappa och mormor på planeringsmöte för husprojekt ikväll! Har planerat en del sysslor mormor ska få ägna sig åt medan jag jobbar. Det gäller att låta effektiviteten löpa som en röd tråd genom allt man tar sig för!


Här bor jag! I ett rött hus uppe på en backe i Dalasjö. Kom och hälsa på vetja! Mästerfotograf: Anna.

Kommentarer

Vad härligt!

Kommer ihåg alla spökhistorier vi berättade innan vi somnade, på ett lov för många år en ;-)

Kram till dig <3

Skriv en kommentar