Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Sång och mörkeräventyr.

2011-09-24 10:11:41 i Allmänt

Jag hann aldrig blogga igår eftersom det var full aktivitet till läggdags. När vi kommit tillbaka till Vilhelmina från Saxnäs gick jag till Församlingshemmet där Sabinas pappas släkt befann sig. De hade haft begravning för Sabinas farmor Siri. Jag, Sabina och Göran sjöng och spelade några sånger. Efter fika och sång åkte vi hem till Dalasjö där storebror lagat god mat och efter det var det raka vägen till Vilhelmina igen där jag och min klasskollega ägnade kvällen i skogen där vi förberedde ett Mörkeräventyr som vi ska ha med vår klass. Skriver mer om det sen!


Kommentarer

Ida
Låter spännande med mörkeräventyr. Trevlig helg!

Skriv en kommentar