Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Regn mot plåttak.

2011-09-06 07:06:10 i Allmänt

Ljudet av regn mot plåttak är det något speciellt med. Jag har vaknat flera gånger inatt och lyssnat. Inte störts, utan myst med regnet. Nu sitter jag i mitt kök och dricker morgonte och försöker vakna. Kungsfoto kommer till skolan idag för att fota alla elever och all personal så det gäller att försöka se rekorderlig ut.


En bild jag tog efter ett regnoväder för någon vecka sedan. Det där ser jag när jag tittar ut från ena köksfönstret.

Kommentarer

A E L
"Gilla"!

Skriv en kommentar