Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Målardrottningen.

2011-09-05 17:26:20 i Huset

Jag borde skriva en bok med roliga citat från mina elever. Följande kunde höras förra veckan:

Elev - Alltså.. Carolina.
Jag - Ja?
Elev - Jag har tänkt på en sak.
Jag - Okej, få höra.
Elev - Varför har du alltid målarfärg på händerna?
Jag - Oj.. haha! Det har jag! Men inte alltid väl?
Elev - Du har haft det varje lektion den här veckan!


Kanske är det för att ni kan finna mig såhär rätt ofta nu för tiden. Här fixar jag med några gamla skåpdörrar som jag ska omvandla till hyllplan till min klädkammare. Jag har gjort om ett av källarrummen till ett "arbetsrum".

(Om ni undrar vad den konstiga förkortningen "VAFF" står för så är det Västerbottens Amatörfilm Festival där jag medverkade någon gång under min glansperiod i gymnasiet. Det var då det. Nu har jag ju mest bara färg på händerna..)

Kommentarer

P:et
Du har inte funderat på en plats Äntligen Hemma?

Tror det skulle kunna vara rätt bra extraknäck!



De jobbar säkert utifrån kontrakt, trots att det kanske bara är timanställning? Du gillar ju ordning och struktur!



P



Haha, en sån t-shirt har jag också ;)
Va skönt att se att nån fler använder den där gamla t-shirten :D

ser mysigt ut med huspyssel också :) Kram kram/Emma

Skriv en kommentar