Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Lingonben, hundar i soffor och sura fiskar.

2011-09-04 22:58:01 i Allmänt


I helgen har jag haft finbesök av Johannes och hans syster och mamma. Clara matchade höstfärgerna i skogen.


Silver var också med såklart.


Elisabeth redo med plockaren! Vi fick ihop cirka 20 liter på en timme.


Fika i skogen är det bästa fikat!


Silver lade beslag på min fotölj. Det gjorde han rätt i tycker jag!

På lördagkväll drog jag med mina gäster på en av Dalasjös årliga traditioner, nämligen surströmmingsfesten/upptaktsfest inför älgjakten. Kameran stannade hemma men jag kan berätta att Johannes fick spela spontanblues och en ensam tysk vandrade runt med en kamera och dokumenterade varje svensk inlandsvinkel. Så kan det gå!


Kommentarer

E 13,5
Tack Carolina - för en jättetrevlig helg!! Dalasjö har nog visat sig från sin bästa sida på många sätt. Och TACK för alla fina bilder - roligt att bloggen vaknat till liv igen. Hoppas Du får en bra arbetsvecka.

Skriv en kommentar