Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Det är okej att känna.

2011-09-05 17:46:40 i Allmänt



Våga prata om det här. Det ska jag göra. Alla känner vi någon som har drabbats av cancer. För vissa går det bra. För vissa inte. För snart ett år sedan var jag på en begravning. En begravning av en mycket nära väns mamma. Jag har sett hur ledsna människor kan bli. Ta vara på chansen att leva medan du kan.

När jag skulle börja gymnasiet fick jag ett kort av pappa där det stod:

Du är unik i universum
Du har din egen sång att sjunga
Lär dig att sjunga din sång
så bra du någonsin kan


Jag tänker ofta på det. Gör det bästa av just din chans.

Skriv en kommentar