Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Will I

2011-10-10 11:16:46 i Jobb

Har precis haft en körlektion och vi sjöng den här låten. Eleverna var så himla duktiga och jag ledde en övning som går ut på att sjunga med olika uttryck (argt, ledset, förvånat osv) och vid den arga versen utbrast en kille: Nu tar vi ju i mycket mer! Precis! Det var det som var min tanke! När ens mål med lektioner fungerar och när eleverna hinner upptäcka det innan jag hinner säga det - det är lärareufori på hög nivå. Nu ska jag äta lunch.

Skriv en kommentar