Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Tystnaden.

2011-10-05 15:53:07 i Allmänt

En av anledningarna till att jag alltid velat bo i en by är tystnaden. Tystnaden som långsamt låter pulsen sjunka till en bekväm nivå. Tystnaden som låter mig höra hur det knäpper i väggarna och hur det knarrar i golvet. Tystnaden som låter mig höra hur vinden far iväg med de sista löven. Klockan är nu 15.49 och det är knäppt tyst här hemma i Dalasjö. För ett år sedan satt jag förmodligen på en trång, svettig lokalbuss vid den här tiden och mådde illa av värme, kurvor och av vissa människors totala oförmåga att duscha. Nu behöver jag inte bry mig om det där. Om lokaltrafik. Det enda fordon jag ser när jag tittar ut genom fönstret är det här:


Kommentarer

A E L
Undrar hur scenariot är om en månad.......
När Novemberrrr kryper tätt intill dricker jag bara extra mycket te så var det klart!
Finns inge bättre än och bo på landet! :-)
Carolina
Malin - Jag vet! Det bästa som finns! :D

Skriv en kommentar