Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Tomas Tranströmer!

2011-10-07 10:57:29 i Allmänt

Jag blev så himla glad att Tomas Tranströmer fick Nobelpriset i litteratur. Det är dels roligt att det går till en svensk och dels är det extra bra att priset tilldelas en av vår tids största poeter. Jag hoppas att detta kan leda till att poesin enklare kan få sin mycket förtjänade plats i de så kallade "finrummen". Heja Tranströmer!

När jag läste svenska på universitetet hade vi en lärare som ÄLSKADE Tomas Tranströmer och som kunde citera flera verser av honom - jag kan bara föreställa mig hans lycka just nu! Han går nog omkring i Humanisthuset och skuttar av glädje!

Kommentarer

A E L
Ja det var bra! Men nästa år får det bli Dylan!

Skriv en kommentar