Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Säg hej till min nya jobbarkompis!

2011-10-19 21:54:05 i Allmänt


Här är min jobbdator. Fick den av skolan min första arbetsdag. Den bästa kollega man kan ha. Trodde aldrig att jag skulle bli en mac-tjej - men tänk så fel man kan ha.

Annars är det en vemodig kväll i fröken Lidströms hushåll. Utan egentlig orsak egentligen, utan mest en kombination av snöblandat regn, dyster musik och den här himla tröttsamma ensamheten.

Kommentarer

Vemodig får man vara, speciellt när man är så sprallig och glad annars så det nästan spiller över.



Men bara för att du säger att du känner dig ensam så förtjänar du en pepplista.



1. För att peppa inför julen http://www.youtube.com/watch?v=47QHujZQBQs&feature=grec_index



2. För att tänka att någonstans där ute finns någon som har det lite lite värre (lite) http://www.youtube.com/watch?v=8Q45N-oNu-4



3. För att man alltid alltid blir glad av det här klippet: http://www.youtube.com/results?search_query=wedding+entrance+dance&aq=f

A E L
Du kan ju alltid låna Volvon och ta en tur till någon trevlig grannby. Rismyrliden tex.........
Då är vi två. Ikväll. Du skulle ha varit här. Så hade vi kunnat vara både glada och kanske lite ledsna tillsammans. Puss <3
Tack allihopa för era fina ord! Det värmer ska ni veta. Anna, dina länkar var ju fantastiska! Idamari, vi rings nån dag och snackar om den här himla höstensamheten (och roligare grejer med!) Malin, snart kommer bebben! Weeee! Längtar till nästa sommar :) Och Anders - Jag vet inte om Rismyrliden är ett så peppigt resmål men det kanske fungerar bakvänt? Ps: Pappa hittade en rolig artikel som Johnny skrivit i VK, anno 1999!

Skriv en kommentar