Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Myshelgen.

2011-10-23 20:45:44 i Allmänt


När vi vaknade på lördagmorgonen låg det snö på marken.



Vi åkte till Skansholm på loppis. Där var Anna!


Efter några fynd fikade vi på Vilhelminas mysigaste café och pratade musik, utbildningar och miljöombyten med ägarinnan som flyttat från England till Vilhelmina tillsammans med sin familj.


Hoppas de kommande 9 dagarna går fort så att vi snart ses igen!



När vi kom hem lade vi en älgstek i en gryta tillsammans med massa godsaker.



Medan maten lagades till för sig själv på spisen gick vi en promenad i skogen.


Vackra Thimmie.


Mitt höstarrangemang vid bron.



Dukning.


Förrätt: rödbetor med chévre och rostade pinjenötter. Smaksensation.



Älgstek, klyftpotatis, sparris, höstsallad med äpple.



Till efterrätten, mörk chokladkräm med jordgubbskompott, bjöd vi in grannarna.



Skålarna har jag fått av Åsa och Roger.



Idag har vi hängt i skogen och arbetat lite.


Ikväll har jag varit i kyrkan på jazzkonsert. Älskar jazz! Ska fixa en lista till er nån dag. Nu är det fem arbetsdagar kvar till novemberlov! Då ska jag till Piteå må-tis på musiklärardagar, planera, ha möten och på onsdag/torsdag drar jag till Skellefteå.

Kommentarer

Skriv en kommentar