Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Mer kök.

2011-10-30 17:49:07 i Huset


Här är min pysselhörna i köket.


Så här såg det ut före. Luckorna har gått från en odefinierbar rosa nyans till Nordsjös "Soft forest" och vi (pappa) sputmålade luckorna och det gick galant. Som ni ser har jag kvar radion och den står och skvalar sjörapport och annat intressant. Stolen har målats vit och sitsen har klätts om i grått fårskinn.


Luckor igen. Några av beslagen fick vi köpa till då köket från början hade fyra olika beslag och så kan det inte vara. Dessa heter "Stil 55" och är inköpta på Nacka byggnadsvård. Mattan är fyndad på Pingskyrkans second hand i Skellefteå.


Favoritte (eller hur, Ida?).


Blev så himla nöjd över tapeterna i köket!



Mysigaste platsen i hela huset.





Kommentarer

Åh! Kuddarna! Klockan! Toktjusigt!
Ida
Det bästa. Har druckit det i fem år nu och kommer inte sluta. Just nu är jag dock inne i en viol/lakrits period.



Skriv en kommentar