Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Tapetsering i hallen.

2011-11-27 20:27:05 i Huset


Då var det äntligen dags för tapetsering igen!



Johannes är härmed kallad Tapetmästarn för som han tapetserade. Sista två timmarna gick jag runt och fixade med gardiner och julstjärnor (och pysslade med en mycket fin grej ni ska få se i ett annat inlägg) medan han och pappa tapetserade klart. Jag tycker att de skötte sig så bra i hallen så jag lät dem hållas.


Jag var så himla peppad på att låta den knallgröna tapeten gå till historien och istället låta denna tapet pryda väggarna och framkalla den look jag vill åt (och om den har jag skrivit om så många förr så vi går vidare!).



Mamma kom in och tittade.


Slutresultatet. Jag utgick från min arbetsväska och jag tycker att tapeten matchar riktigt bra.



Här är ett hörn där Johannes vill ha en gammal engelsk fåtölj, haha! Stjärnan ska hängas upp i taket. Ni får inga helhetsbilder för det är så mycket småfix kvar!



Kommentarer

Toksnygg tapet! Skynda fixa så att man får se helhetsbilder!
Sandbergs gör magnifika tapeter minsann! Tjusigt blev det hos er dessutom.:)

Skriv en kommentar