Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Första advent.

2011-11-27 20:34:02 i Huset


Idag har vi bakat pepparkakor. Grisarna dansade omkring på bordet! De hade då inget vett.



Johannes spritsade pepparkakorna för han är bäst på det. Jag litar fullt ut på honom då det kommer till design.



"När första ljuset brinner..." (Kristoffer, kan du fortsättningen?!)



Den här "adventsljusstaken" tillverkade jag för några år sedan.



Älskar glögg!

Nu har Johannes åkt tillbaka till Umeå igen. När vi är med varandra går tiden så fort och när han åker känns det alltid lika tomt. Jag längtar så himla mycket till den dagen vi inte behöver åka ifrån varandra.

Kommentarer

KKVL
då ska vi se...

"...är snart lucia här. Vi bakar kakor och har ett fasligt styr. Julens dörr står på glänt..." :)

Hahaha! Du är sämst! ;) På jul blir det gaskning, alla ramsorna på en gång!
KKVL
haha... jag ska öva! Lovar!
Emi
Om jag fick vara hos dig på advent skulle jag kanske vara lite.mindre grinch.
Jag är julhusmodern, du får komma när du vill Alleegge!

Skriv en kommentar