Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Vilhelminahjärtat.

2011-05-06 18:04:55 i Allmänt

I helgen anordnas Vilhelmina Music Competition i Vilhelmina och radiokanalen P4 Västerbotten med Gerhard Stenlund och Carolina Miskovsky i spetsen besöker kommunen. Min pappa intervjuades om näringsliv, turism och kultur i Vilhelmina. När han får frågan om vad han själv sysslar med på fritiden svarar han genom att framhäva andra personers engagemang i det lokala kulturlivet (pappa är ju en riktig kulturnisse) och jag tycker det är så fint. Han framhäver andra istället för att babbla om sitt eget som så många andra skulle ha gjort (jag till exempel, haha). Att Vilhelmina anordnar arrangemang som musiktävlingar och körslag (och flera andra bra grejer också för den delen) visar på att även en liten kommun kan ha stor drivkraft. Heja Vilhelmina och heja lill-pappa!

Här kan ni lyssna! Pappa intervjuas runt 15.25.


Bild: www.vilhelmina.se

Skriv en kommentar