Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Pianotenta.

2011-05-26 08:19:50 i Studentlivet

Idag har jag tenta i piano. Jag är nervös än fast jag spelat piano länge. Det är ju så himlarns annorlunda när någon ska bestämma vad man ska spela, med vilken musikalitet man gör det och hur pedagogiskt man förklarar HUR man spelar.

Jag längtar till i sommar på mitt sommarjobb. Då kan jag spela för pensionärerna för alla tycker att det är fint och  trallar med på någon somrig visa. Tacksamt.

Ps: Idag har jag namnsdag igen! Det är Vilhelmina-dagen!

Skriv en kommentar