Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Ljusgården är vår.

2011-05-22 17:47:39 i Musik!


Lite förberedelser.


Jag och Tossa hade shoppat blommor. Lägg märke till min: "Rör ni så dör ni-min".


Lite vila!



Välkomstdrinkar.



Så var vi igång! Jag ber om ursäkt över bildkvalitén på vissa av bilderna.





Vår egenkomponerade (det mesta av konsertmaterialet var egenkomponerat) folkjazzvals "Ensam man".


Fantastiska, tio minuter långa, "Faust" som killarna skrev.


Och så lite folkmusik på det! Jag i Vilhelminas hembygdsdräkt. Texten handlade om kärleken till norra Sverige och jag skrev en vers om Dalasjö, hurra!


Klezmerlåten vi skrev av ren pepp ( och opepp med tanke på texten).


Viktor fick feeling. Ni som var där kan vara lyckliga. Ni som inte var det kanske kan finna lyckan någon annanstans.



ENSEMBLE XL!

Sammanfattningsvis var det en otroligt ösig, glad och musikaliskt sett väldigt bra konsert. Vår klass är gjord för att spela för publik. Tack till alla fina som kom och tittade på mig och min klass. Det betyder otroligt mycket för mig. Jag är glad att kunna ge er de leenden jag såg er ha under torsdagen och fredagen.


Kommentarer

ma o pa
Tusen tack för en fantastisk helg, med två kanonföreställningar. Den fenomenala showen på fredagskväll och så den mysiga jazzaftonen.

Tacka alla dina musikkamrater så mycket från Ma o Pa.
Ida
Åh, ni var säkert jättebra. Synd att jag missade föreställningarna men kul att få se lite bilder i alla fall. Kram!

Skriv en kommentar