Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Fredagskomplimang.

2011-05-13 17:58:41 i Allmänt

Fick en himlarns fin komplimang idag.

En av mina klasskompisar sa att hon tycker att jag är bra på att ta kritik.

Det kanske inte låter så märkvärdigt, men för mig är det speciellt. Komplimanger rörande ens person känns genuina och utvecklande. För några år sedan behövde jag öva på att ta kritik på ett bra sätt. Nu tar jag kritiken, avgör om den är relevant, funderar på den och anpassar mig eller kör på. Det är inget mer med det. Det känns gött!

Nu ska jag cykla iväg till jobbet. Hoppas vi hittar på något fartfyllt ikväll, annars finns det en risk att jag somnar i soffan i tv-rummet efter en dag med sju timmars ihärdigt repande!

Ha en fin kväll!

Skriv en kommentar