Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Söndagsmiddag.

2011-03-21 18:27:23 i Allmänt


Igår var jag och Johannes på middag hos brorsan.


Laxtartar med wasabisås, avokadokräm och svarta sesamfrön.



Hasselbackspotatis, porterstek, svartvinbärsgelé och sockerärtor.


Chokladmousse och Zoéga. (Anders, lägg märke till en speciell grej på denna bild!).

Mycket bättre på restaurang. Min storebror är mästerkocken. Efter middagen såg vi I´m not there, ett filmporträtt av Bob Dylan. Fick den i julklapp av Anders. Mycket bra. Här är en länk om filmen.


Kommentarer

A E L
Så gött ut e dannä,asso.........Jag antar att det speciella är Bettys polkagris-skål...........
Jag. dör. igen.

Alltså, vad är det för söndagsmiddagar ni blir bjudna på egentligen? ADRESSEN TACK!
Anders: stämmer bra!



Anna: Hehe, ja, Kristoffer är en Gud i köket. Det är bra att ha en storebror som han!

Skriv en kommentar