Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Snuttandet.

2011-03-17 20:44:42 i Allmänt

Ikväll har jag hälsat på Jessica och Mattias i deras nya, extremt fina lägenhet. Om cirka en månad blir de föräldrar för första gången! Det roliga är att jag nästan känner mig mer peppad än föräldrarna i fråga då jag sitter på soffkanten och gång på gång upprepar: Hur känns det? Åh, vad jag längtar! Jag vill snutta på bebishuvud och bebisfötter!

Nu lyssnar jag på Johannes som har spelat in en låt han döpt till "Mumindalen brinner". Just nu spelar han dock något folkinspirerat. Tänk vad häftigt det skulle vara om vi kan ordna/bygga/fixa det musikrum/den studio vi planerat för framtiden.

Det är så mycket man kan längta till. Tiden går inte - den kommer.

Kommentarer

Mamma
Här kommer en visdomsvers:

Minns gårdagen, dröm om framtiden men lev i nuet.

Klokt va ?

Kram Mamma !

Skriv en kommentar