Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

IIIIIHHHH!

2011-03-24 12:34:41 i Allmänt

Eftersom de två herrar som var här på besök tyckte att jag dissade dem när jag inte skrev om det (för att jag var för trött igår) kommer här ett litet inlägg:

Det var en gång en onsdagkväll. En flicka vid namn Carolina och hennes pojkvän Johannes hade pratat om att det vore trevligt att få hänga med lite med två trevliga herrar vid namn Peter och Andreas. Carolina bjöd hem dem och gjorde smoothies. Sedan tog Andreas gitarren och Peter började klinka på de svartvita tangenterna och tillsammans framställde de någon slags Te-sång där de krävde att Carolina skulle ordna med te. Inte nog med det. Peter krävde även att få låna en tjocktröja då han tyckte att Carolinas lägenhetstemperatur inte alls föll honom i smaken. Sedan satt sällskapet och tittade på gamla ensemble-filmer och minns tillbaka en tid som flytt och blickade fram mot vad som komma skall!


En helt annan kväll. Rita/gissa-tävling! Lägg märke till hur Peter roffat åt sig både te, kaffe och saft!

Skriv en kommentar