Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Philip Glass

2011-06-19 22:54:44 i Musik!

En av mina favoritkompositörer inom 1900-talets Minimalism är Philip Glass. Jag ger er honom som kvällsmusik denna söndag.

Philip Glass – Étude for Piano No. 2

Ps: Det är väldigt fint att ens storebror minimerar söndagsångesten genom att både handla med mig samt bjuda mig på en fin söndagsmiddag.

Imorgon börjar jag sommarjobba. Mitt sista sommarjobb. Märkligt.

Kommentarer

Ja! Ja! JA! Philip Glass är fantastisk! En utav dom bättre, helt enkelt.

Skriv en kommentar