Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Dagarna går för fort.

2011-06-16 23:11:28 i Allmänt

- Uppackning av kartonger.
- Rabarberplock.
- Fika rabarberpaj med Emma, Freja och Gustav som kom på besök.
- Rundvandring i huset och få råd av Emma som är kunnig som få.
- Springtur + hemmastyrka med Ludvig.
- Nyinvigning av badplatsen i och välkomnande av nyinflyttade i byn. 18 stycken på mindre än två år, inklusive en hel massa barn, bra bra!

Nu är jag trött och ska snart sussa kudden. Dagarna går för fort. Jag tycker jag klev upp nyss. Imorgon åker jag till Skellefteå igen för Johannes fyller år! På söndag åker jag tillbaka till björkarnas stad för sju veckors jobb och umgänge med fina Umeå-personer som jag saknat!

Adjö!


Fångade bus-Freja med kameran när hon undersökte huset!


Kommentarer

Malin
Jajamen det är jag, så du får gosa bebismage när du kommer till dalarna! För då måste vi ses :)

Och grattis igen till din examen!
Umeåpersoner saknar dig! Mycket! Skynn dä e hittan jänta!

Skriv en kommentar