Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Till Jessica och Mattias!

2011-01-02 13:08:47 i Allmänt

Min vän Jessica ringde mig förra veckan, något upprörd:

- Nu är det dags att du uppdaterar bloggen! Vi vet att du har jullov! Vi vill läsa något nytt!

Något nytt: Jag har fortfarande jullov. Jag befinner mig fortfarande långt bort från måsten, tider att passa och uppgifter att utföra. Det jag gör är att analysera Moon Safaris taktartsbyten, titta på snön på träden, lyssna på gitarrplink och det jag planerar för den närmsta timmen är att sjunga en visa, dricka Japanskt körsbärs-te samt dra ut på äventyr någonstans i Västerbotten.

Till vidare: lev väl. Fred.

Skriv en kommentar