Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Substitut för de texter jag aldrig skriver klart.

2011-02-14 16:42:22 i Allmänt

Jag hittade en fin lista som jag fyllde i.


Var i hela världen skulle du helst vilja befinna dig just nu?

I Dalasjö. Har en akut hemlängtan.

(Foto: Ludvig. Juni 2006)

Vem skulle du vilja träffa om du fick välja helt fritt?

Annika Norlin. Tror hon har mycket kloka saker att säga till en 23-årig människa som tänker för mycket.

Vilken egenskap önskar du att du besatt?

Förmågan att alltid veta vad man ska säga vid exakt rätt tidpunkt. Och ABSOLUT gehör.

Vilket är det finaste ordet som finns?

Dunbolster.

(Foto: Lexingtons hemsida)

Vad är det viktigaste att du hinner göra innan du bara är stoft?

Upptäcka, uppleva och upprätta (och utföra).

Om du bara fick lov att klä dig i en färg resten av livet vilken skulle du välja?

Blått, i alla nyanser.

(Grekland, 2009)

Om du bara fick lov att äta en sak i resten av livet vad skulle du välja?

Kräftor och vitt vin.

I vilken färg är ditt drömhus målat i?

Vitt eller grått.

Om du bara fick köpa ett enda ting till vad skulle du välja då?

En flygel. Okej, ett piano funkar också. Men helst en flygel. För känslan. Och ljudet såklart.

Vilken bok ligger på ditt nattduksbord just nu?

17 av Per Nilsson, Allt av Martina Lowden, Kärleken av Thedor Kallifatides, Skit i traditionerna av Leif Panduro och Anteckningar från ett källarhål av Fjodor Dostojevskij.

(Läser alltid många böcker och diktsamlingar samtidigt).

Vilken årstid tycker du allra bäst om?

Hösten. Eller ett klorofyllgrönt maj i Dalarna.

(Fullsta, maj 2010)


Kommentarer

Hoppas du inte missade reportaget om Annika Norlin på svt1 direkt efter Klass 9A ;)
Klorofyllgrönt är ett fint ord.

Skriv en kommentar