Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Önskelista

2011-12-06 21:53:12 i Allmänt

- Boken "Lyrikanalys" av Lars Elleström (känner ett starkt behov att förkovra mig i mitt lyrikintresse)
- Muminmugg (Helst "Sniff" eller någon temamugg, typ "Vinter i Mumindalen")
- I princip vad som helst från "Spets och ting"
- I princip vad som helst från "Hjärtero"
- Upplevelser, använd er fantasi!
- Boken "Sex grader" av Mark Lynas
- En ukulele
- Den här tröjan
- En ny mixer
- Boken "Varför läsa klassikerna?" av Italo Calvino
- Boken "Fara vill" av Elin Ruuth
- Fika på Schmäck
- En sväng på Myrorna där jag får peka ut något fint och välbehövligt
- Besök i mitt hus där ni kan sitta i gungstolen och gunga och prata om ditten och datten!
- Konserter!

Och tomten, visst har jag varit extra snäll i år så jag kan få denna magiska jordglob? Gemeba! Får jag den inte i år ska jag spara ihop till den för jag har bestämt mig för att jag ska ha den där jordgloben på skrivbordet i mitt bibliotek!





Kommentarer

A E L
Om du får en ukulele,kommer du att spela "Mitt eget blue hawaii",då?

Skriv en kommentar