Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Minikonstnärer och hemkärlek

2011-12-14 23:01:32 i Allmänt

Ikväll har jag varit hos Emily. Jag fick en teckning av Nikki och när jag frågade vad det svarta på bilden skulle föreställa tittade hon på mig med allvar i blicken och svarade:

- Det är mörkret.

När jag körde hem och såg de snötyngda träden längs vägen kände jag hur mycket jag trivs här. Jag kände hur mycket jag längtar till julen då jag ska få vara med de bästa personerna jag vet och så kände jag hur nervös jag är över att Anders ska komma hem. Jag är spänd av förväntan över vad han ska tycka om sitt barndomshems förvandling. Tänk om han inte gillar det?




Kommentarer

A E L
Även jag kan acceptera en Sandbergstapet,men av olika skäl tar det emot...........

Skriv en kommentar