Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Det stora tabberaset i Dalasjö.

2011-12-18 22:29:55 i Huset


Idag när snön bäddat in oss i ett mjukt täcke ställde jag till med ett stort Tabberas i Dalasjö.


Mamma hjälpte mig hela dagen för man måste ha hjälp när man bjuder femton grannar på julfika.



Jag hade bakat en massa saker. Här är pepparkaksmuffins med philidelphia-frosting garnerat med lingon och citronmeliss.


Saffransskorpor med mörk choklad.


Det här är min jullåda som jag fyndade nere i källaren.


Noblesse- och dumlekakor.


Hästar och grisar.


Mjuk pepparkaka som balanserar på en gammal köksvåg och så lussebullar såklart!


Cake pops!



Mörk chokladtryffel med svarta vinbärsmak, vit chokladfudge med gojibär och saltlakritskola med citron och flingsalt.


Utanför brann en välkomsteld.


Kommentarer

ÅH! Så mycket gofika. Och så mycket fint. Jag önskar jag hade kunnat vara där jag också. Du måste vara favoritgrannen nu, alla kategorier. Kom det mycket folk? Din julklapp finns förresten att hämta på bondegatan 13, om inte mamma tagit med den redan. Puss
Ja, det var smaskens! Det kom 15 personer. Ja, Katrin sa det, vad kul! Jag ska ta med min julklapp till dig på jobbet och byta klapp med henne :) Hur gick det med ditt julfika? Puss!
A E L
Pepparkaksmuffisarna var höjdpunkten!
Sabina
Åh va gott allt såg ut :) Jag vill väldigt gärna har recept på kolorna, chokladtryfflarna och cakepopsen.
P:et
Och inte en ända liten julkola på posten..



God Jul!

P:et igen
Det här blogginlägget ligger nog bland top 3 mest lästa på Peters dator (och arbetsdator).

Du har ett extremt tabberasbord att leva upp till i mitten av Januari.



Och förövrigt; idag kommer skelleguy hem... (in the meaning of speakin...)



Haj.

Skriv en kommentar