Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Saker jag ska göra när jag är ledig hela nästa sommar

2011-08-03 19:35:14 i Allmänt

- Ställa klockan på halv sex, tänka "Bara en minut till" och sen göra verklighet av tanken och sova många minuter längre.
- Ta spontana nattbad.
- Ta morgonbad efter springning i stugan.
- Äta långa frukostar och läsa favoritböcker med flera hundöron.
- Gå superlånga hundpromenader och stanna till vid sjöar för svalka.
- Äta storebrors goda luncher och sedan ligga på sofflocket i stugan och lyssna på sommarpratarna i p1.
- Laga nya och goda recept.
- Bjuda in alla fina personer på middagar och luncher och frukostar och kvällste och eftermiddagssaftkalas och allt!
- Måla om möbler ute på gården i Dalasjö.
- Plocka hjortron med Anna.
- Hänga ute i Boviken med Johannes och åka båt och sola och pussas på klippor vid havet.
- Gå på kopiöst många loppisar med mamma och mormor.
- Plocka kantareller i Fullsta.
- Hälsa på Lillan och fylla en korg med äpplen.
- Ha gitarr-på-gräsmattan-kvällar!
- Anordna sova-över-i-Dalasjö-helg där inträdet är minst en bra och lagomt skrämmande spökhistoria att berätta när sensommarmörkret faller på och dimman stiger.
- Galoppera över ängar!
- Pussa på alla bebisar och småbarn jag känner.
- Fiska med Ludvig och bli halvt ihjälbiten av "sviarn".
- Skriva mycket, lite nu och då.
- Hänga i Umeå med fint folk och käka mjukglass med benen dinglandes nedför broräcken.
- Vara ute på Norrbyskär med Sabina och barnen, plocka blommor och göra kransar.
- Gå på ett havrefält som skördas och åka med i traktorn.
- Dricka gott mormor-te i stugan och känna hur augustis slut kryper allt närmre inpå.
- Sova på loftet i stugan och vakna av spöregn mot taket och tänka "Skönt, då kan jag läsa en hel dag!"
- Åka till Holmön och Visfestivalen!
- Åka till Urkult som förr i tiden, bo hos mormor och äta för mycket svarta vinbär och gröna krusbär.
- Hälsa på Elisabeth i Drängsmark och sitta och prata länge, gosa med Silver och se hur fågelmamman som bygger bo i gäststugan flyger omkring för att vakta ungarna.
- Vakna och tänka "Idag har jag inga som helst planer".
- Plocka blåbär och göra blåbärspaj till de som är snabbast till fikat.
- Alltid ta med ett munspel var jag än går.


Annas bild från vår badkväll i Täfteå.

Kommentarer

Sista punkten var bäst. Munspel! Ser fram emot när du tar emot mig på praktik med öppna armar.
A E L
Du glömde: Besöka Rismyrliden 14.30-tiden en söndag i okt/nov...........

Carolina
Anders - Det hör ju inte till sommaren! Det får bli en höstaktivitet.



Evelina - Du är så välkommen! Blir kul!
A E L
Jo,jag vet,men ändå. Man kan ju åka dit i Juli också,helst i regn.
Om jag får vara med på åtminstone 99 procent av aktiviteterna så godkänner jag listan på störten.

Skriv en kommentar