Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Livet ur min mobil, 8

2011-08-04 16:14:45 i Allmänt

Då min semesterfirare till bror tjatat på mig att jag ska publicera nästa del i hans favoritföljetong Livet ur min mobil kommer här del 8! Och Kristoffer, spar lite kantareller till mig med så ses vi till veckan i Daaaalaaaarna.


Häggblomster på min gård (hehe, var tvungen att skriva det!) hemma i Dalasjö.


Fina, fina Boviken.


Åkte till Fatmomakke tillsammans med mina blivande lärarkollegor för info om samekulturen.


När vi hört en massa spännande grejer stannade vi vid vattnet och kikade på firrar.


Vid nyinvigningen av badplatsen i Dalasjö fick alla nyinflyttade en ros och så sjöng vi "Att angöra en brygga" på pappas initiativ, haha!


Mys på Norrbyskär.


Jag och Jessica och Mattias charmknutte Arvid.


Min favoritlöprunda i Umeå går förbi några hästar som jag brukar stanna och prata lite med.


Pappa försöker spela Allan genom att gömma sig bakom en ladugårdsfyndad 1800tals-byrå som ska målas vit eller antikgrå!



Fantastiska kvällsljus.


Bjöd storebror på sushi-lunch efter all hjälp med flytten.


Mmm.


Misslyckat mms till Johannes, haha!

Kommentarer

Ida
Jag gillar också "Livet ur min mobil-inläggen" :)



Åh vad jag kommer att sakna dig Carro! Det känns inte roligt alls att du ska flytta :( Kram!

Skriv en kommentar