Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Fullsta del 1.

2011-08-27 22:18:24 i Allmänt


Här kommer bilderna från veckan i stugan! Vi började med en dag i hufvudstaden.


Besökte mysiga lanthandlar på Djurgården.


Finaste mamma och pappa.



Direkt när vi svängt upp på uppfarten vid stugan kastade vi oss i skogen på kantarelljakt!



Thimmie vaktade korgen.




Det är så fint i Dalarna.


En dag gick vi och hälsade på mammas kusin och våra tremänningar. I det här huset är min morfar född och uppvuxen.


En annan dag hälsade vi på Malin och Jimmy som väntar barn i december (hurra!) och i väntan på det bebismyset fanns Malins storebrors nyfödda dotter på plats!


Våra grannar har fixat ett hobbybageri i ett av deras gårdshus.



Vi köpte dinkelbullar och kräftbröd med västerbottensost och dillfrön.



Kräftkalas!

Det var första delen av vistelsen i stugan. Nu ska jag sova. Jag har arbetat hela dagen lång med målning av kökssnickerier, målning av de väggar som inte ska tapetseras i köket, spacklande i hallen och färdigställande inför morgondagens målning av köksluckor. Jag lovar att lägga ut fler bilder när det börjar bli klart - då får ni en drös av både före- och efterbilder!


Kommentarer

Jättefina bilder Carro!

Hoppas allt går bra för dig :) Kraam
Tack snälla! :) Jarå, det är skoj! Väldigt lärorikt även för mig. Det är ett så himla dynamiskt yrke och det är det jag gillar. Man tänker knappt att klockan går, vips är dagen bara slut, haha! :) Hur mår du? Längtar så mycket till nästa sommar, då ska jag se till att vara länge länge i Dalarna så jag hinner gosa bebis, hehe :) Kramar!
P:et
Och inga hemliga kryddblandningar till Peter inte ;)



Btw, du får banne mig ringa i god tid så vi kan planera din helg i Umeå någorlunda! Jasmins kille kommer nu till helgen också, så det vankas fet utgång med förfest i min koja på Hedlunda!



Snacka med Blomljudet så styr vi!



So long! (en bra ABBA låt).

Skriv en kommentar