Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Första dagen.

2011-08-22 22:49:44 i Allmänt

Klockan 09.00 denna måndag den 22/8. Ett historiskt ögonblick.

Jag sa följande till min första klass - Ni är nu med och skriver min karriärhistoria. Ni är den absolut första klass jag får möjligheten att undervisa precis efter min examen. Nu är det på riktigt.

En elev ur klassen - Då är vi alltså din bästa klass? Teoretiskt sett?

Jag älskar ungdomar!

På husfronten rullar det på. Johannes är här nu och tillsammans med mina bröder (mina drängar, hehe) har de rivit upp korkmattorna i två rum på ovanvåningen och under tittade fina trägolv fram! Det ena ska jag mest troligt måla vitt eller grått. Ska känna in känslan först. I helgen ska vi börja med köket.


Stockholm, augusti 2011.

Ps: Kom på att jag inte lagt upp bilderna från veckan i Fullsta. De kommer. Ska bara landa i jobbflyt och husflytt nu.


Kommentarer

Åh! Det borde man ju ha gjort. :) Sagt till sina elever att detta var ens första lektion, någonsin.

Skriv en kommentar