Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Att komma hem är som att resa i tiden.

2011-08-14 20:11:58 i Allmänt

Nu är jag hemma. I Dalasjö. Har alltså tagit mitt pick och pack och flyttat hem till farmor och farfars hus som stått tomt sedan de lämnade jordelivet. Imorgon börjar jag jobba på mitt nya jobb. Det känns både kul och spännande men läskigt och nervöst. Jag peppar mig själv genom att tänka att jag känner mig färdig med universitetet vilket borde betyda att jag är redo för arbetslivet. Inatt blir det kallt sägs det och jag lämnar en epok och påbörjar en ny.


Skriv en kommentar