Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Vet ni hur länge jag längtat efter den här fredagen?!

2011-04-15 09:40:33 i Allmänt

Nu är den äntligen här! Dagen då jag och min finaste person först ska åka några mil norrut längs kusten för att sedan på torsdag tuffa vidare till Dalasjö. Vi har nämligen P Å S K L O V! Tentor är skrivna, inlämningar klara och låtar inspelade så nu ska vi bara till skolan för en snabb redovisning av en låt vi gjort i Ableton sedan kan vi glömma Umeå och universitetet för hela 10 dagar. Känslan i det! (Att vi ska läsa en bok och förbereda ett seminarium under påsk behöver vi ju inte tänka på nu).

Igår var jag och Johannes barnvakter. Jag lärde mig några nya saker:

1. När du ska hämta leriga vårbarn på dagis, använd inte dina låga Vagabond skinnskor då.
2. Använd heller inte klänning.

Annars gick det fint!

Skriv en kommentar