Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Opublicerat.

2011-04-07 16:30:34 i Texter/dikter

För några kvällar sedan letade jag mitt tigerbalsam och då fann jag ett av mina gamla skrivblock med texter jag aldrig publicerat här i detta publika forum.

Opus 847329

Varför ger ingen fan
i sommaren?
Vi kan väl samla
vår obotliga rastlöshet
i en murken koja
diskutera lågenergi,
äta skorpor och älska?
Ser mig omkring.
Tusen fiskmåsar
kalasar på resterna
av det ingen vill ha.
Det som kastats.
Det bortvalda.

Tänker:

det lika gärna får bli september nu.
Det är alltid någons fel
säger man
men vi har inte ens kommit dit
och jag slår mig
mot alla väggar
jag lutar mig mot
för att undvika mitten.



Ps: Jag ogillar egentligen inte sommaren. Och: mamma, förlåt för svordomen - men jag kunde ej i mitt vokabulär hitta en värdig synonym till "fan".

Kommentarer

A E L
Jag tror du gör dig som bäst i denna typen av dikt. De kranka eftertänksamma.
Tobbe - Haha! Jag brukar försöka hejda mig, men ibland slinker det ut. En gång råkade jag svära på jobbet i en pingisturnering och då sa ungdomarna: Men Carro! Håll dig till reglerna du själv satt upp, svär inte! HAHA! Ägd!



Anders: Tack. Jag tror också det. Just nu har jag lite skrivtorka. Ska skriva något fiktivt snart tror jag, sno inspiration från andra människor eller så. Förresten, visst finns det nån skrivmaskin i Dalasjö?
A E L
Jag tror Göran har en,jag har ingen i Dalasjö,men här har jag ju min gröna Halda!

Skriv en kommentar