Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Oh, du Majblommepojke, var håller du hus?

2011-04-18 12:35:15 i Allmänt

Jag har inte köpt en enda majblomma i år. Anledningen stavas Majblommepojken. Jag har inte sett honom i år! Var är han? Var håller han hus? I vilka ögon tittar hans himmelsblå? Snälla Majblommepojke, du måste komma tillbaka. Jag har hört att majblommorna är mycket fina i år.

Här skriver jag om förra årets möte

Kommentarer

Mamma
Majblomman är rosa o grön med en gul prick i mitten i år, fin tycker jag. Köper en av alla som kommer förbi o säljer, har köpt 3 hittills i år.

Ludvig har också köpt en, bilblomma av "svordomsbössepengar" Bra att ha tillhands.

Kram Mamma !
Min mor köpte en majblomma åt mig. Den är fin i år, som föregående redan påpekat. Dock är försäljarna i GBG sjukt otrevliga.

Skriv en kommentar