Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Livet ur min mobil, 5

2011-04-18 18:53:02 i Allmänt

Min storebror önskar sig av hela sitt hjärta att jag ska publicera del fem av "Livet ur min mobil", en önskan han sent om söndagskvällen skickade i ett sms. Varsågod, Kristoffer Karl Vilhelm, detta är för dig.


Såhär ska en Carolina-frukost se ut!


Vinterpromenad i Umeå.



Chokladbollsbak på jobbet.


I februari spelade jag klockspel, cabasa och bjällra i 20 minusgrader. Vad gör man inte för den estetiska kommunikationen?


Hårda matcher en kväll på Gården.


Traditionell månadsstorhandling på Maxi.


Jazz i Studion.


Symfoniorkester i Ljusgården!


Min och Mollys "lånaBassesbilochåkatillbadhusetochbada-musik".


En höstfröken.


Plankning av de låtar mina elever på praktiken ville spela.


Två jul-peppade bröder.


Och slutligen: ett tänkvärt citat.

Kommentarer

Kan du inte köra "Carolina handlar" och visa en lista på vad en typisk måndagsstorhandling a'la Carolina kan innehålla?
Sv: Oj, ja, det kanske jag kan göra! :)

Skriv en kommentar