Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Lite om studierna.

2011-04-06 07:41:04 i Studentlivet


Såhär ser det ut när jag pluggar inför tentan i musikhistoria som går av stapeln om 8 dagar.


Brukar försöka göra mindmaps, men det blir mest ett papper med så liten text att jag måste ha glasögonen på och hålla papperet nära, nära. Egentligen beror det på lathet (och inbillad pluggsmarthet) eftersom jag inte orkar vända blad i en bok.


På min anslagstavla bland kort på får, Olivias glitterteckning, Muminfamiljen och jobbschema har jag satt upp en (väldigt ambitiös) pluggplanering.


Det känns alltid så skönt att bocka för när något är klart. Vi ska även skriva en inlämningsuppgift som ska vara inne nästa fredag.


Nu ska jag på skolan för rep, kör och lektion i sångteknik. Under kvällen blir det fyspass med Idamari och ja. Plugg!

Skriv en kommentar