Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

En kväll på gården.

2011-04-09 00:03:40 i Allmänt

Har jag världens bästa extrajobb?

Kommer till jobbet. Mina arbetskompisar står och förbereder mat. Vi välkomnar vår nya medarbetare.Vi gör en god sallad, lyssnar på musik och grillar kyckling och champinjoner och klagar på röklukten i håret. Vi äter maten och får paltkoma. Sedan äter vi jordgubbar med riven, vit choklad över. Pratar om knasiga tentatyper, roliga minnen av olika saker, juridiska rättigheter och bilar som eldas i Göteborg. Lyssnar på Olle Nyman. Öppnar gården. Och så kommer de vildaste, de smartaste, mest uppnosigaste, de gladaste, de lataste, de argaste, de mest peppade och energiska ungdomarna jag vet. Vi ser film, dricker te och leker egna "Minuten-lekar". Innan jag går hem får jag den finaste komplimangen av en av ungdomarna: Carolina, kan inte du jobba här för evigt?


Svar: Ja.

Kommentarer

T
Då vet man att man gjort ett bra jobb :)
Ja :) Det är verkligen en gåva att jobba med ungdomar.
Så himla fint. Speciellt när de är tonåringar. Det är nåt speciellt med det.

Skriv en kommentar