Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Mumin på väggen.

2010-09-12 19:09:58 i Allmänt


http://www.photowall.se/photo-wallpaper/moomin-meadow-bw

Mumintapet! Lycka! Genast kändes denna söndagsångest betydligt lättare att handskas med.


Tyvärr vill nog inte Patrik tillägna Mumintrollen en hel vägg i den här lägenheten (dock ska jag se till att vi har minst en Mumintapet i minst ett rum den dag vi köper hus!) så då är det tur att jag har en snäll mamma som gav mig ovanstående Muminaffisch.

Nu ska jag dricka varm choklad ur en av mina Muminmuggar, allt för att göra det här Muminnörds-inlägget komplett!


Skriv en kommentar